Lidingö ska vara en bra stad att åldras i

Tisdag 21 november 2023

Lidingö ska vara en bra stad att åldras i. Staden ska tillhandahålla den service äldre vill ha och behöver. Lidingös äldre ska kunna påverka sin vardag och mötas med lyhördhet för sina behov och önskemål. Då behövs en budget med både hjärta och hjärna.
Hög kvalitet i hemtjänsten och på vård- och omsorgsboenden kräver kompetent och engagerad personal. Personal med en arbetsmiljö där de kan både se och möta behoven hos de äldre. Det är inte på personalen som besparingar ska göras. Därför ger Liberalerna full kompensation för pris- och löneökningar till hemtjänst och vård- och omsorgsboenden. Även icke peng-finansierade verksamheter får kompensation för beräknade kostnadsökningar. Totalt skjuter vi till 12,8 mkr mer än majoriteten.
– Spara inte på personalen, säger Bertil (L), ledamot av Omsorgs- och socialnämnden.
Jesper Ingre (L) – ledamot Miljö- och stadsbyggnadsnämnden
MedlemsAppen