45 minuter med Fredrik Malm, Liberalerna

Den 10 maj i Radio Lidingö

Fredag 24 maj 2019

Inbjuden gäst i ”45 minuter med Liberalerna” i Radio Lidingö var riksdagsledamoten Fredrik Malm från Stockholm.

Fredrik är Liberalernas talesperson i utrikesfrågor. Han är 42 år, har varit aktiv i Liberalerna i över 20 år; började som aktivist och har ​fortsatt ett intensivt politiskt arbete.

I dagens utrikespolitik finns flera oroshärdar. Framför allt i Ryssland men också i Syrien och Arabstaterna. Behovet av ett starkt svenskt försvar är överhängande. Därför är det beklagligt att Socialdemokraterna i regeringen inte inser detta och går emot de borgerligas krav på mer pengar till försvaret.

Fredrik har också ansvar som talesperson i migrationsfrågorna. Han är varm förespråkare för systemet med kvotflyktingar; alltså flyktingar som väljs ut av FN för att förmedlas till olika mottagarländer. Det skapar ordning och reda i flyktingmottagandet.

EU har en viktig roll att spela i världspolitiken; framför allt när medlemsländerna är eniga. Det handlar t.ex. om handelsfrågor.

Att rösta på Liberalerna i EP-valet är självklart för alla Europavänner. Det handlar om mer öppenhet, samarbete och Europas framtid, menar Fredrik.