Låt inte Lidingö bli ett nytt Skansen!

Lördag 14 september 2024

Majoritetens yttrande över den Regionala Utvecklingsplanen för Stockholmsregionen, kärleksfullt kallad RUFSen, andas ett totalt ointresse av att utvecklas i samklang med vår nära omvärld.
I regionen finns redan en plats där tiden stått still. Det är en plats helt utan kollektivtrafik och massor med gamla träkåkar: Skansen.
Låt inte Lidingö bli ett nytt Skansen! Vi menar, ska vi kanske börja sälja biljetter vid brofästet? 😉
Vi i Liberalerna tycker att Lidingö ska vara en del av den moderna världen, med bättre kommunikationer, fler bostäder och ett levande samhälle. Vi vill att våra barn och ungdomar ska ha en plats att bo på, att våra företag ska blomstra och att vi alla ska kunna ta oss fram smidigt – utan att behöva använda häst och vagn.
Eller som Suzanne Liljegren (L) skriver i sitt reservationsyttrande:
– Det är samarbete – inte isolering – som ger Lidingö bättre infrastruktur.
Precis som man inte kan leva på gamla minnen, kan en stad inte heller stå still. Så låt oss släppa taget om den konservativa stagnationen. Ett liberalt styre ger frihet, möjligheter och ett Lidingö som utvecklas tillsammans med regionen!
Maria Wall Petrini (L) – ledamot Miljö- och stadsbyggnadsnämnden
Liberalerna Medlems App