Liberalerna Lidingö söker Politisk sekreterare

Torsdag 11 november 2021

Tjänst om 50%. Tjänstgöring från 1 januari t o m 30 september 2022.

Som politisk sekreterare för Liberalerna Lidingö ska du vara samhällsengagerad, intresserad av Lidingös lokala politik och politisk kommunikation. Det är meriterande att ha ett gott och brett kontaktnät inom partiet på lokal, regional och riksnivå.

I egenskap av politisk sekreterare kommer du att bistå kommunalrådet och kommunfullmäktigegruppen med att bereda underlag för politiskt påverkansarbete, göra omvärldsbevakning, formulera politisk kommunikation och därmed också vara behjälplig i framtagande av erforderliga kampanjer. Uppdraget omfattar även samordning av politisk kommunikation med föreningens ordförande, kontakt med våra medlemmar liksom med externa aktörer i form av media och samhällsaktörer.

• Du ska kunna ta egna initiativ och klara att hålla många bollar i luften samtidigt
  • Du har lätt för att samarbeta och engagera andra.
  • Du har god förmåga att formulera dig både skriftligt och muntligt på svenska.
  • Du har körkort och tillgång till bil.
  • Det är meriterande med utbildning inom kommunikation/PR, statsvetenskap eller samhällsvetenskap.
  • Det är meriterande med erfarenhet av frivilligorganisationer, från politisk verksamhet, från verksamhet inom kommunikation/PR.

Som person är du stresstålig, har god samarbetsförmåga, kan ta egna initiativ och kan periodvis
hantera hög arbetsbelastning. Du kan prioritera dina arbetsuppgifter och arbetar bra såväl
individuellt som i grupp.

Tjänsten är i grunden 50%, men du ska vara tillgänglig för att gå upp i tid, upp mot 100%, under mer intensiva perioder. Arbetstoppar planeras till februari – maj, augusti-september 2022.

Liberalerna är i politisk majoritet tillsammans med Moderaterna, Kristdemokraterna och Lidingöpartiet. Den politiska sekreteraren är politisk tjänsteman, anställd av Lidingö stad men uppdragsgivare är Liberalerna Lidingö.

Eventuella frågor och ansökan skickas senast den 30 november 2021 till Suzanne Liljegren, suzanne.liljegren@telia.com. OBS! Intervjuer kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.