Liberalernas förslag avslogs!

Lidingös kommunfullmäktige den 24 april 2017

Tisdag 25 april 2017

Den 24 april 2017 var det kommunfullmäktige på Lidingö! Kvällens trevligaste parti företräds av Torsten Engevik, Amelie Tarschys Ingre, Suzanne Liljegren o h Göran Tegnér.

Ensamkommande och nyanländas mottagande

Amelie Tarschys Ingre är flitig i debatten om både ensamkommande ungdomar som fyller 18 år och mottagandet av nyanlända.

Årsredovisningen 2016

Suzanne Liljegren debatterar årsredovisningen 2016. KPMG konstaterar torrt att staden använder en ”annorlunda bedömningsgrund” än vad revisorerna gör. Har staden uppfyllt de av fullmäktige uppsatta fem målen? Ja säger staden, nej säger revisorerna. Göran Tegnér efterlyser den borttagna cykelbanan som saknas i årsredovisningen och gratulerar att Tekniska nämnden uppfyllt 77 procent av sina mål.

Miljöbokslutet 2016

Nu debatteras Miljöbokslutet 2016. – Det kan aldrig vara ett kommunalt mål hur medelSvensson ska resa till jobbet, gör om gör rätt, säger Göran Tegnér.

Laddstolpar på Lidingö –ett stolpskott!?

Utan strategi för laddstolpar blir planeringen ett stolpskott, säger Göran Tegnér som också efter handuppräckning konstaterar att ca 4 procent av fullmäktigeledamöterna kör på el eller elhybrid.

Hur det gick?

Alla våra liberala motioner och interpellationer röstades ned.”Avslag” blev mottot för fuillmäktigekvällen.  En ”avslagen” majoritet (M+KD+LP) med andra ord!