Små grupper för små barn på Lidingö

Artikel på Lidingösidan den 12 augusti 2018

Tisdag 14 augusti 2018

Skolverket rekommenderar max 12 barn i åldern 1-3 år och 9-15 barn i åldern 4-5 år på förskolorna. På Lidingö ligger snittet på 17,1 barn per grupp enligt Skolverket. Barnen är det viktigaste vi har. Därför vill vi Liberaler minska barngruppernas storlek på förskolorna på Lidingö. Små barn behöver små barngrupper! Skriver Amelie Tarschys IngreLidingösidan.

På sikt så bör detta komma till. Visst är det kul att vara rastvakt, få frisk luft, prata med trevliga ungdomar.

Dock är det inte trevligt när man vet att man istället kunde sammanställa den där utredningen för hjälp till det där barnet med en diagnos, så att hen får den hjälp den skall ha. Andra rastvakter grämer man sig över att man inte han formulera tydliga lektionsmål till de två nästkommande lektionerna vilket gör att de svagare eleverna kommer halka efter ännu mer. Som sagt, rastvakt är en av de roligaste arbetsuppgifterna, men riktigt stressande när man vet vad man borde göra istället.

Läs hela artikeln här: