45 minuter med Lidingöliberalerna

Radio Lidingö den 14 juni 2019

Onsdag 19 juni 2019

I fredags var det dags för vårens sista ” 45 minuter med Lidingöliberalerna” i Radio Lidingö, 97,8 mhz. Medverkande som vanlig Alexander Alsén, Helena Bargholtz och Jan Weissenrieder. Valet av ny partiledare för Liberalerna var ett givet ämne. Vi enades om att det är tre skickliga politiker som kandiderar; Johan Pehrson, Nyamko Sabuni och Erik Ullenhag. Vi ville inte gissa vem det skulle bli. Ombuden på liberalerna landsmöte den 28 september avgör detta själva.

Så pratade vi också om det för Liberalerna trista resultatet i EU valet. Men vi tröstades av att resultatet på Lidingö för Liberalerna var dubbelt så bra som det totala resultatet i riket. Vi kunde också glädja oss åt att den gått bra för de liberala kandidaterna i valet som helhet. Den liberala gruppen i EU har kraftigt förstärkts.

Slutligen tog vi upp den svåra frågan om bostadsfinansieringen. Olika utspel har gjorts. Men om förslagen räcker för att få en fungerande bostadsmarknad är osäkert.

Vi önskade också alla våra lyssnare en härlig sommar.