Budgetdirektiv för år 2020

Den 4 juni 2019

Onsdag 19 juni 2019

Förra veckan presenterade Lidingömajoriteten sitt förslag till budgetdirektiv för 2020. Trots att ekonomin ser kärvare ut framöver så anser vi att det finns utrymme för en skattesänkning på 30 öre per intjänad hundralapp och samtidigt fortsätta att leverera en god kvalitet till Lidingöborna.

Inom skolan kommer verksamhetsmålen fokusera på höga meritpoäng, att ännu fler ska ha godkända betyg när de går ut grundskolan samt att skolan ska vara trygg på Lidingö.
– Det finns en tydlig koppling mellan att eleverna känner sig trygga i skolan och att de klarar kunskapsmålen. Därför prioriterar vi tryggheten i skolan och fokuserar på lärandet. Varje elev ska få det stöd den behöver för att utvecklas. Genom nära samarbete med forskningen och genom att använda den nya tekniken är det möjligt att ge elever möjlighet att utvecklas på bästa möjliga sätt, säger Amelie Tarschys Ingre (L), kommunalråd och ordförande för Utbildningsnämnden.

Läs mer här: https://www.lidingonyheter.se/sankt-skatt-och-nytt-budgetd…/