Att satsa på skolan är att öppna dörrar till framtiden

Torsdag 9 november 2023

Kan vara en bild av 2 personer och text där det står ”Budget 2024 Att satsa pả skolan 1S är att öppna dörrar till framtiden En budget med både hjärta och hjärna”

Kunskap och bildning är den viktigaste vägen till ett liv i frihet. Allt börjar med en bra skola. Att spara på skolan är att stänga dörren till framtiden. Därför gör vi tvärtom – vi satsar vi på Lidingös skolor!
Vi kompenserar för pris- och löneökningar och säkrar fortsatt hög kvalitet i Lidingös förskolor och skolor. Dessutom ger vi grundskolan ytterligare 6,2 mkr, bl. a till förebyggande insatser mot psykisk ohälsa, och stärker budgeten för ungdoms- och LSS-verksamheterna. Tillsammans med ett ökat socioekonomiskt stöd lägger Liberalerna 14,7 mkr mer på Lidingös förskolor, grundskolor och fritidshem jämfört med majoritetens förslag.
– Lidingö har råd att satsa på det dyrbaraste vi har, våra barn och unga. En bra förskola och skola är den bästa starten i livet för att nå sina drömmars mål, säger Suzanne Liljegren (L), ledamot i utbildningsnämnden.
Jesper Ingre (L) – ledamot Miljö- och stadsbyggnadsnämnden