Lidingös kvalitetsutmärkelse

Den 8 jan 2020

Måndag 3 februari 2020

📣 UTDELNING AV KVALITETSUTMÄRKELSEN 2019
För fjärde året i rad delade Lärande- och kulturförvaltningen ut kvalitetsutmärkelsen till årets arbetslag, årets pedagog och i åt dessutom juryns särskilda pris. Det var roligt att se att så många hade möjlighet att komma till tillställningen i Lidingö stadshus. Amelie Tarschys Ingre (L) ordförande i utbildningsnämnden var på plats och delade ut priserna.

🏆 Pris för årets arbetslag gick till fritidshemmet på Bo skola, som genom trygghet och nyfikenhet har skapat en inspirerande verksamhet där elever får möjlighet att pröva och utveckla sina idéer.

🏆 Pris för årets pedagog gick till Louise Morten på Hersby förskola, på grund av hennes enastående engagemang för sitt yrke som skapar lärsituationer som står ut över det vanliga.

🏆 Juryns särskilda pris gick till Anna Carlén, Ann-Sofie Lönnqvist och Ann-Marie Anderman som med tydlig struktur, engagemang och professionalitet inspirerar andra pedagoger till kompetensutveckling i form av Skriva sig till lärande, STL.

Dessutom höll ordföranden för Lidingös elevdemokratiprojekt Kelina Kycyku som går i åk 9 i Bodal skola ett fantastiskt tal om hur en bra lärare bör vara.