När kommer tågen börja gå? Tålamodet är sedan länge slut!

Onsdag 20 december 2023

Daniel Källenfors (M) krävs på svar om när Lidingöbanan kommer att börja gå. Lidingöbornas tålamod är sedan länge slut. Detta skriver Lidingöliberalerna, tillsammans med övrig opposition, i en debattartikel på Lidingönyheter.
– Dimridåerna kring tågen som inte går över bron fortsätter. Bron är godkänd så nu kan tågen testköras, säger stadsdirektören i ett pressmeddelande. Nej den är felbyggd, säger SL. Inget tåg över bron, ingen lösning i sikte bara Lidingöbor som drabbas av bristen på politiskt ledarskap, säger Suzanne Liljegren, gruppledare (L).
Egentligen skulle Lidingötågen varit i gång redan i september. I en interpellation ställd till Daniel Källenfors (M) efterfrågas svar om vad staden egentligen gör för att få tågen att rulla igen.
Maria Wall Petrini (L) – ledamot Miljö- och stadsbyggnadsnämnden
Kan vara en bild av 1 person och text där det står ”L När kommer tagen börja gả? Talamodet är sedan länge slut! Bảde hjärta och hjärna i Lidingöpolitiken.”